Monday 26 November 2012

Jom Beramal !! (bhg 1)

Assalamualaikum uolls !!

So how's your day ? So far so good ? atau so far so not gooooooood ? *broken english

so here's the story , kakak aku ada belikan majalah Al-Islam , RM5 ja tapi sarat dengan ilmu .. aku pun bacalah majalah tu .. besides Gen Q dan solusi , majalah Al-Islam ni pun tak kurang hebatnya *promote* haha .

So aku nak share salah satu content artikel yang aku baca .. Sila scroll page anda ke bawah ..

Sabda Rasulullah S.A.W ,

"Sesiapa yang menyebut kalimah Laa Ilaaha Illallaah , wahdahu laa syariika lah , lahulmulku walahul hamdu wahuwa 'ala kullisyaiin qadir (Tiada tuhan yang berhak disembah selain Allah satu sahaja tiada sekutu bagiNya , bagiNya segala kerajaan dan segala kepujian , dan Dia maha berkuasa ke atas segala sesuatu ) sebanyak 100 kali sehari dalam sehari , dia mendapat pahala ibarat melepaskan 10 orang hamba , ditulis untuknya 100 kebaikan , dipadamkan untuknya 100 kejahatan dan dia akan mendapat perlindungan daripada syaitan pada hari itu sehingga petang . Tiada orang yang lebih baik daripadanya kecuali orang yang berbuat lebih dari itu ." HR Bukhari dan Muslim

Sementara itu , dalam hadis yang lain Rasulullah s.a.w. bersabda lagi ,

"Sesiapa yang menyebut Subhanallaahi wabihamdihi , (Maha suci Allah dan segala puji bagiNya) sebanyak 100 kali dalam sehari , akan dihapuskan dosanya walaupun sebanyak buih di lautan ." HR Bukhari dan Muslim .

*Free to share on your blog , fb , or twitter kalau nak*

Selamat beramal :D


*gambar hiasan*
:P




No comments:

Post a Comment